• ZABAWY Z ROBOTEM PHOTON

25.04.2024

24 kwietnia przedszkolaki udały się do pracowni informatycznej, gdzie pod czujnym okiem nauczycielki informatyki, pani Hanny Mazurkiewicz, uczestniczyły w zajęciach, których hasłem przewodnim było zapoznanie najmłodszych ze specyfiką cyfrowego świata. Zabawa ta uatrakcyjniona była poprzez wykorzystanie robota Photona. Photon to interaktywny robot edukacyjny, który poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty wprowadza dzieci w świat nowych technologii. Znakomita zabawa z Photonem pozwoliła na poznanie jego niebywałych możliwości. Poprzez zadania stawiane Photonowi maluchy określały jego ruch, wydawanie dźwięku czy zmianę czułek na wyznaczony kolor. Wierzymy, że zainteresowanie nowatorskimi dziedzinami jakimi są Robotyka i Informatyka zaowocuje w przyszłości i pozwoli tym samym przygotować dzieci na wyzwania XXI wieku.

• ZIELONA SZKOŁA 2024

23.04.2024

W dniach 16-19 kwietnia 2024r kilkoro uczniów naszej szkoły wraz z uczniami Zespołu Szkół w Karnkowie uczestniczyli w czterodniowej zielonej szkole – Skalne Miasto – Kotlina Jeleniogórska- Karpacz – Wrocław. Naszą podróż rozpoczęliśmy od fascynującego Skalnego Miasta w Czechach, gdzie przemierzaliśmy labirynt kamiennych formacji i podziwialiśmy widoki. Drugiego dnia wspięliśmy się na Chojnik, gdzie na szczycie skalistego wzgórza znajduje się zamek, skąd rozpościerała się malownicza panorama górskich krajobrazów. Następnie udaliśmy się do urokliwego Wodospadu Kamieńczyk w Szklarskiej Porębie. Kolejnym punktem naszej podróży było zwiedzanie Świątyni Wang w Karpaczu. Na trasie naszego zwiedzania nie zabrakło również odwiedzin w muzeum Skarby Ziemi Juna,

• Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

03.04.2024

3 kwietnia był wyjątkowo niebieskim dniem w naszej szkole, a to za sprawą włączenia się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Celem tej akcji zorganizowanej na terenie naszej szkoły było podniesienie świadomości na temat funkcjonowania i potrzeb osób ze spektrum autyzmu, propagowanie wiedzy na ten temat oraz budowanie wrażliwości społecznej. Poprzez aktywny udział w tej inicjatywie cała społeczność szkolna solidaryzowała się z osobami zmagającymi się z tym zaburzeniem

• Pierwszy Dzień Wiosny

21 marca zgodnie z tradycją w naszej szkole obchodziliśmy Pierwszy Dzień Wiosny. Trzecią i czwartą godzinę lekcyjną prowadziła powołana przez panią wiosnę ,,nowa rada pedagogiczna'' czyli uczniowie

Na początek dzieci z punktu przedszkolnego, oddziału przedszkolnego i klas I –III zaprezentowały swoje umiejętności wokalne wykonując piosenki o Wiośnie. W dalszej części uroczystość powitania Wiosny przebiegała pod hasłem konkursów i zabaw związanych z tematyką najpiękniejszej pory roku. W tym czasie cała społeczność szkolna wzięła udział w licznych konkurencjach grupowych i indywidualnych. Mimo wielu atrakcji najbardziej wyczekiwaną częścią dnia było wyjście na spacer, podczas którego mogliśmy pożegnać zimę i powitać wiosnę

• Debata uczniowska

15.03.2024

14 marca br. nasi uczniowie mieli niezwykłą okazję uczestniczyć w dyskusji panelowej na temat samorządności zorganizowanej przez Zespół Szkół w Karnkowie. Było to wyjątkowe doświadczenie, które pozwoliło uczniom lepiej zrozumieć rolę samorządów w naszym społeczeństwie oraz jak możemy aktywnie uczestniczyć w życiu lokalnej społeczności. Na debatę przybyli eksperci: członek Zarządu Województwa Kujawsko –Pomorskiego – Pani Aneta Jędrzejewska, Wójt Gminy Lipno – Pan Andrzej Piotr Szychulski, Zastępca Wójta Gminy i Dyrektor SAPO – Pan Kazimierz Mątowski , Dyrektor ZS w Karnkowie – Pan Wojciech Frymarkiewicz i Wicedyrektor ZS w Karnkowie – Pani Elżbieta Wojciechowska oraz uczniowie ze szkół Gminy Lipno.
            W trakcie wystąpień uczniowie mieli możliwość dzielenia się swoimi poglądami, doświadczeniami i refleksjami na temat samorządności. Każdy uczestnik miał szansę wysłuchać różnorodnych perspek